Hvordan påvirker ADHD dir barns skole og uddannelse?

Det er en vanskelig opgave forude at undervise et barn med opmærksomhedsforstyrrelse. Mange skoler har identificeret problemet og behandlet problemet, fordi der er foretaget en væsentlig udvikling for at erkende problemet. Men alligevel er der nogle skoler, der halter bagud i deres systematiske ordninger og ikke altid kan besvare individuelle behov.

Den måde, ADHD påvirker et klasseværelse på, er blevet set, selv før en diagnose er stillet. Det kan ses hos drengen, der larmende følger efter sine klassekammerater for at snuppe deres bøger, eller hos den lille pige, der sidder i hjørnet og leger med sit hår, med sindet udefra. Det er normalt læreren, der først erkender, at hendes elev har problemer med at deltage i klassen eller er mere aktiv, end hvad der er acceptabelt. Men at identificere problemet er blot det første skridt, og den sværeste del er at ændre den uopmærksomme eller hyperaktive holdning.

Behandlingen af ​​lidelsen starter, når alle erkender det, og en diagnose er stillet. Det er vigtigt at tage stilling til, om medicin er påkrævet, da det vil afgøre behandlingens forløb. Der er en række skoler, som ganske umenneskeligt lægger vægt på, at barnet, der lider af ADHD, får medicin. Nogle skoler tager dog en tålmodig holdning og efterkommer barnets forældres ønsker.

Hvorvidt dit barn er bedre i stand til at klare situationen, vil afgøres af den type skole, han går i. I en ideel situation bør dit barn gå på en skole, der forstår effektiviteten af ​​at arbejde sammen som et team ved at gøre status over dine forhold og respektere dine beslutninger for at lede dit barn til at opnå det bedste, han eller hun kunne gøre. Desværre mangler nogle skoler denne fordomsfri vision. Lokalsamfund, der er små og steder, der er fattige sammenlignet med andre distrikter, har denne vane med at være for meget konservative og er ikke åbne for at tage højde for børn, der har særlige behov eller særlige situationer. Hvis dit barn bliver optaget på en skole af den første slags, så kan du slappe af med glæde, men hvis det er af sidstnævnte type, så vær advaret om, at du vil have en hel håndfuld problemer at regne med!

ADHD gør børn svære at instruere, de er generelt kaotiske og meget svære at kontrollere. Af disse grunde nægter mange skoler at tage imod sådanne uregerlige børn. Ikke desto mindre sørger du for, at dit barn under ingen omstændigheder får sekundær behandling.

Der er visse skoler, som meget hurtigt vil stræbe efter at sætte barnet med lidelsen i korrigerende klasser, selvom barnets intelligens niveau ikke tillader den foranstaltning. I mange tilfælde tages dette skridt for ikke at tage tid fra timeplanen og forstyrre de andre børn, men du vil helt sikkert ikke lide, at dit barn bliver opdelt i et dårligt lys, der ikke har noget grundlag.

Husk endelig, at I er barnets forældre og altid skal være der for ham eller hende. Hvis en beslutning truffet af klasselæreren eller rektor går imod dit barns trivsel, bør du altid drøfte det med dem og komme frem til en bedre plan, der sikrer det bedste for dit barn.

Kommentarer